Eminem vzpomíná na Tupaca a práci na soundtracku k Resurrection

Eminem vzpomíná na Tupaca a práci na soundtracku k Resurrection

Článek vyšel v roce 2004 na serveru: www.mtv.com

Marshall Matters právě zaslechl denní zprávy a byl šokován, protože po jejich shlédnutí nevěděl, co má říct, nebo udělat. Byla to chvíle, na kterou nezapomene žádný fanoušek hip-hopu – jak by taky mohl? Srdce všech fanoušků hip-hopu po celém světě začalo pumpovat tak, jak nikdy – každý byl naštvaný, zmatený a měl zlomené srdce.

Bylo zrovna 13.září 1996 a svět se právě dozvěděl, že jedna z největších hudebních legend Tupac Shakur právě zemřel. Hudba už nikdy nebyla taková, jako předtím.

Eminem vypráví: „Přesně si vzpomínám na místo, kde jsem byl, když jsem to slyšel, že Pac zemřel.“ „Vařil jsem v jedné restauraci. Byl jsem tu já, Kuniva a Kon Artis z D12. Všichni jsme dělali stejnou práci. Byla tam veliká televize, všichni jsme tu věc v televizi sledovali. Byli jsme z toho najednou zmatení a nechápali jsme, jestli to není jen sranda.“

Tak jako všechny nás šokovala zpráva o úmrtí „krále mikrofonu.“

Eminem pokračuje: „Pamatuji si na ten pocit, pořád jsem to všechno nedokázal pochopit. Fakt se to stalo? Jen si pamatuji pocit, který jsem v sobě měl, neskutečné prázdno. Když jsem dělal práci, jakou jsem tehdy dělal, spousta lidí tam nedokázala pochopit Tupaca nebo nechápala vůbec hudbu, kterou tvořil. A všichni najednou. Co se stalo? Co to je za velkou věc? A já na ně. Že to nedokážou pochopit, že to je hodně špatný den pro hudbu, zasraně špatný den.“

13.září 1996 byl začátek dlouhého období smutku pro mladého Eminema a zbytek celé hip-hopové komunity. Sám poslouchal Tupaca od svých 17-ti let. Sám sledoval období života Tupaca v médiích, cítil se být hodně spojen s Pacem, jakoby vyrůstali oba spolu. V té chvíli vůbec nezáleželo na tom, že Pac vyrůstal v sousedství Baltimoru, Oaklandu a Californii a Eminem v Michiganu. Tupacovo poselství se dostalo do rozlehlých koutů celého světa.

Eminem pokračuje: „Tupac vystupoval v hodně věcech, angažoval se v politice nebo rovněž v otázce rasismu. Rozhodně to byla velká osobnost. Myslím, že člověk, bez ohledu na barvu své pleti, nebo města odkud pocházel, si vždycky našel cestu k Tupacovi a jeho slovu. Dokázal ve vás probudit pocit, jako byste ho znali už roky. Myslím si, že Tupac byl jedním z nejlepších skladatelů tehdejší doby, který kdy žil. Jeho písně, jejich hloubka se zdála natolik jednoduchá. Byly v nich neskutečné emoce. Dokázali jste vidět ten obraz, který se snažil namalovat. To je to, co jsem si od něj dokázal vzít, aby člověk dokázal dát život svému vlastnímu slovu, aby ten druhý člověk mohl spatřit obraz, který se snažíte namalovat. Aby to viděl ve své duši, ve své hlavě.“

Jedna z nejlepších nahrávek, kterou si Eminem často pouštěl v autě a doma byl song s názvem „Dear Mama“, píseň která mu několikrát hrála v autě a u které i několikrát brečel. Další song, který má v srdci je song s názvem „Brenda Got a Baby, příběh mladé matky a jejího smutného životního osudu.“

Tento rok, tedy v roce 2003 se dostala Eminemovi neskutečná příležitost, aby mohl produkovat songy na soundtracku k dokumentu „Tupac: Resurrection“. I když je sám na vrcholu prodejnost a jako rapper je v současné době hodně slavný, jak říká Eminem, nikdy by ho nenapadlo, že by se mu dostalo takovéto příležitosti.

„Když mi řekli o tom, že bych mohl produkovat jeho songy, tak jsem jen řekl: Hele, tak mi to hned dejte. Nikdy jsem neuvažoval o tom, že bych to měl odmítnout. Je to jeden z mých největších idolů, na kterém jsem vyrostl.“

„Najednou mě napadlo to, že bych mohl oslovit hodně lidí, kteří spolupracovali s Pacem. Něco jsem chtěl nahradit, ale když jsem slyšel tolik úžasného textu Paca, byl jsem z toho úplně hotový. Není těžké, když máte nahrávku Paca a už k tomu máte i vokály. Jen je potřeba najít tempo celého songu a udělat k tomu kvalitní beat. To, co jsem chtěl udělat, tak mi trvalo asi dva, tři týdny, ale nikdy na to nezapomenu.“

První song ze soundtracku s názvem „Running „Dying to Live)“ je remake songu s názvem „Running From the Police“, ve kterém se představil jak Pac, tak i rapper Notorious B.I.G. Chtěl jsem tomu songu vdechnout nový život, proto jsem použil i sample z nahrávky Edgara Wintera s názvem „Dying to Live“ a taky části z rozhovorů jak Paca, tak i Biggieho.

„Ten song je jeden z jejich nejstarších, proto jsem se rovněž snažil, aby byl ve stylu dokumentárního stylu. Paca tam uslyšíte v podstatě v jednom z jeho posledních rozhovorů, které poskytl. Snažil se tam mluvit o Biggiem. Hned, co skončí verš od Biggieho, tak tam uslyšíte i zlehčení „beefu“ mezi oběma rappery. V podstatě se tam snaží Biggie vysvětlit to, že vlastně o nic nešlo, že to jen bulvár hodně nafouknul.“

„V podstatě jediné o co jsem se snažil, bylo vrátit se do roku 1995, kdy „beef“ mezi oběma interprety započal. Uvědomit společnost jak vlastně směšné to bylo, protože to celé nafouknuly hlavně noviny, nikdy se to nedostalo na vyšší úroveň.“

Bez ohledu na to, jak tento song s názvem Running přijala veřejnost, tak Eminem už dostal oficiální schválení od matky Tupaca a skupiny Outlawz, aby celý song odsouhlasili.

E.D.I. z Outlawz se vyjádřil k songu Running takto: „Je to něco neskutečného, je to hodně kvalitní materiál. Myslím, že práci, kterou tady odvedl Eminem je úžasná a je na cestě stát se jedním z nejlepších producentů. Myslím, že jeho úsilí se rovná jeho síle, protože tak jak on dokáže pracovat s textem to nedokáže asi nikdo jiný na světě.“

Afeni se k této nahrávce vyjádřila takto: „Myslím, že ten song je nádherný. Pokaždé, když jsem si pustila celou tvoru, na které se podílel Eminem, byla jsem nadšena z jeho kvality. Myslím, že hodně fanoušků bude spokojeno. Je to super song a ubírá se dobrým směrem, má super flow. Jsem opravdu nadšená.“

Ačkoliv je seznam songů téměř hotový, je možné, že se na jedné nahrávce ukáže jak Pac, tak i Eminem. Zatím není jisté na které, jen je jisté, že Eminem nahrál svůj text, je jen na něm kam to hodí.

Sám E.D.I. z Outlawz ale říká: „S Pacem a Eminemem máme na soundtracku jeden společný song s názvem „One Day at a Time. Dokonce k tomu sám udělal beat, je tam jen on, Pac a Outlawz. Je to něco jako poselství celé komunitě hip-hopu. Nechci mluvit za Eminema, ale myslím, že jeho rap tomu dá vyšší úroveň a celý svět se dozví, co se vlastně stalo s Tupacem a Biggiem.“

E.D.I. pokračuje: „Je potřeba zahojit staré rány a udělat to jednou pro vždy. Pac totiž mluví z hrobu, ve kterém je. Song je hodně pozitivní a vím, že celý hip-hop to teď potřebuje a zejména produkce Eminema tomu dodává obrovskou kvalitu.“

Článek přeložil: DjBeton

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *