Tupac věděl, že se nedožije stáří, vzpomíná na něj jeho kámoš Treach

Tupac věděl, že se nedožije stáří, vzpomíná na něj jeho kámoš Treach

Odkaz Tupaca žije i přesto, že Tupac už více než 14 let nežije. Jeho odkaz tak stále pokračuje a stále roste. Tupacovo „žvanění“ můžete poznat v každém rapperovi, ať už to je DMX nebo Ja Rule, např. i Kanye West pokračuje ve stylu „upřímnosti“ Tupaca. Spousty rapperů se pořád vrací k seznamu jeho veršů, aby třeba jen jedno, dvě slova mohli použít ve svých písních.

Pacova přítomnost je stále ale mezi námi, protože tento kontroverzní rapper zanechal po sobě obrovské množství hudby, zahrnující obrovskou sbírku jeho nevydaných nahrávek. Pac byl možná na vrcholu hudebního světa v době, kdy zemřel, ale podle jeho blízkého přítele a bývalého člena skupiny Naughty by Nature, rappera, který si říká Treach, Pac věděl, proč tak tvrdě pracuje, protože tušil, že jeho „konečný čas“ jednou přijde.

„Mnohokrát jsme spolu mluvili a on mi říkal, že ví, že se nedožije stáří.“, o tomto se zmínil Treach v den, kdy by oslavil Tupac 39.narozeniny.  Navzdory Pacovi přátelského chování a pozitivní energie, Pac pracoval, jako kdyby už neměl žádný čas na život.

Člověk si podle Treacha musí poslechnout songy jako je např. If I Die 2 Nite nebo I Wonder If Heaven Got a Ghetto. Když byl ve své tvůrčí náladě, ve svém poli, každý se na něho jen díval a říkal si, „Co se to děje? Je fakt v pořádku?“

„Pac nedokázal sedět na židli ani pět minut. Vždycky jen říkal, super, super, jdeme na to, jdeme na to. Když ho posloucháte, chápete jeho chování, žil stylem „buď a nebo“, na nic si nedával pozor. Věděl, že zemře mladý. Dokázal pracovat i na svém tempu a jen říkal, „Kam jdete?“ Ty jako jedeš na dovolenou? A ty jdeš do basy? Musíme na tom máknout a dodělat to ještě dnes a vymyslet k tomu obal.“ Neviděli jste ho pracovat jen tak. Měl svůj plán jak maximálně vytěžit každý den.“

„Vím, co chtěl dokázat tou svoji provokativní hudbou, aby to nechal všem svým fanouškům, kteří žijí životem „THUG LIFE.“ Hlavně chtěl ale podporovat všechny rváče – svým thug nation (v překladu národ rváče), svým thug life a povýšit je na vyšší úroveň…

Chtěl využít hudby, aby upoutal pozornost na ulicích, ale rovněž, aby usnadnil život na ulicích.

Snažil se jim vštěpit do jejich mysli, aby přemýšleli jako gangsteři… jako bojovníci, kteří si mají chránit svou vlastní stranu. Upřímně? Podle mě nebyl jen dítě Panterů (matka Afeni byla v „Black Panther“). Byl něco jako, „musíme se posílit, abychom mohli ochránit především sami sebe.“

Bohužel ale vybudoval kariéru tak trochu i tím, jak byl ztřeštěnej, jaký byl rváč. Určitě bylo více způsobu, jak vystupovat před svým lidem, jinak než mít před nimi styl „toho nejvěrnějšího hardcore člověka.“

Pac byl ale i vtipálek. Každý si o něm myslí, že byl gangster, že žil jen svým thug-life. Několik večírků, co jsme společně pořádali, málem se na nich potrhal smíchy. Jednou jsme i dokonce málem utopili celé čtyři patra jednoho hotelu tím, že jsme tam pořádali „vodní zápasy.“

„Byl to rapper, byl to i herec…  cokoliv co chtěl dokázat, tak to dokázal. Pouštěl se do všeho naplno. Ale byl taky tak trochu hloupej. Dělat hloupýho mu šlo taky dobře. Určitě by nikdo s ním nechtěl být celý den, když třeba ze srandy někoho přepadl a chtěl jen vidět reakci toho člověka. On vám dokázal udělat na čele takové vrásky, že člověk se s ním furt jen smál a bavil se.

Jeho neskutečná slovní zásoba, jeho úžasné mluvení na veřejnosti a výtečný cit pro umění, to jsou podle mě věci, které mu získali nejvíce na oblibě. Bylo na něm vidět obrovské nadšení, prostě něco co chtěl mít každý, kdo se na něj jen podíval.

Překlad: djbeton